advertise

همایش ملی نخبگان آئین تجلیل از نخبگان و پژوهشگران برتر با حضور دکتر خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و ۵۸ نفر از نخبگان کشور توسط بنیاد فرهنگی البرز در مرداد ماه ۹۹ مورد تجلیل قرار گرفتند. خانم مریم شهرکی دکتری شیمی از دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مخترع برگزیده در این آیین تجلیل شد.


رئیس سازمان اوقافو امور خیریه در مراسم تجلیل از ۵۸ برگزیده جایزه علمی البرز بیان داشت: علم، قدرت می آورد و قدرت ما برای دفاع از مظلوم است، در حالی که قدرت غربی ها با نگاه دفاع از ظالم شکل گرفته است. حجت الاسلام خاموشی گفت: علم به ما کمک می کند تا به مقابله با دشمن بپردازیم و علم ما موجب بازدارندگی برای دشمن است. وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: دانش آشکارترین وسیله قدرت و عزت کشور است و روی دیگر دانایی، توانایی می باشد. رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: غرب با توسعه علمی توانست به بسیاری از مشکلات فائق آید و در کشور ما نیز راه برون رفت از تحریم ها، جهش علمی و توسعه فعالیت های دانش بنیان است. درحال حاضر گزینش افراد منتخب همایش نخبگان بنیاد ملی البرز از طریق بررسی سوابق علمی و با همکاری بنیاد ملی نخبگان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت امور نخبگان حوزه‌های علمیه کشور و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.
گفتنی است؛ بنیاد فرهنگی البرز در طول بیش از نیم قرن از عمر خود، صرفاً در بخش اهدای جوایز علمی به نخبگان کشور فعالیت می‌کند و در طول این سنوات، بیش از چندین هزار نفر از برترین‌های کشور را مورد تقدیر و تشویق قرار داده است.با هدف ترویج فرهنگ وقف علمی در کشور و آشنایی بیشتر جامعه با نیّات واقف و فعالیت‌های این بنیاد، ذیلاً به معرفی بنیاد، واقف و اهداف و اقدامات آن اشاره می‌شود. بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌­آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم طی سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشوری محقق شده است

کسب جایزه بنیاد ملی البرز توسط دکتر مریم شهرکی|نانوفراز سپاهان
کسب جایزه بنیاد ملی البرز توسط دکتر مریم شهرکی|نانوفراز سپاهان
لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.